Money Diaries este o rubrică săptămânală de lifestyle și de educație financiară susținută de Școala de Bani. În fiecare săptămână, cititoarele Inoza ne povestesc, cu sinceritate, cum și pe ce și-au cheltuit banii.

Săptămâna aceasta facem cunoștință cu un customer service advisor din Bournemouth, Anglia care, în timpul cât a ținut jurnalul s-a mutat într-o nouă casă și a plecat într-o vacanță în Mexic. 🙂

***

Job: Customer service advisor
Vârstă: 26 de ani
Locație: Bournemouth, Marea Britanie
Salariu lunar: £1350 (7184 lei)

Despre mine

Locuiesc în Anglia, în Bournemouth de 3 ani și jumătate, alături de mama. Locul bun de muncă și faptul că atâtea luni am stat la ea, mi-a permis până acum un stil de viață relaxant, multe călătorii și să deschid un cont de economii pentru zile negre.

Viața mea este în general o nebunie, motiv pentru care am tot amânat scrierea unui Money Diary, așteptând săptămâna potrivită, fără cheltuieli sau activități neobișnuite. Nu prea mi-a ieșit, așa că am decis să fiu cât se poate de reală și transparentă și să încep jurnalul chiar de azi.

Cheltuieli lunare de până acum:

Ajutor trimis familiei în România: £200 (1064 lei)
Abonament Antena Play: £2 (10.64 lei)
Pensat: £5 (26.61 lei)
Epilat: £50 (266.10 lei)
Netflix: £10 (53.22 lei)

Restul baniilor erau ai mei pentru economii (ceea ce fac de când am venit în Anglia) și vacanțe sau cumpărături (am o slăbiciune pentru genți de la branduri nu tocmai accesibile tuturor…).

Pentru transport nu plătesc nimic, deoarece am un card care îmi oferă gratuitate pentru anumite autobuze din oraș.

Cheltuielile lunare de acum înainte:

Chirie: £430 (mă voi muta singură de luna viitoare, iar facturile sunt incluse în preț – 2288.46 lei)
Pensat: £5 (26.61 lei)
Epilat: £50 (266.10 lei)
Antena play: £2 (10.64 lei)
Netflix: £10 (53.22 lei)

Menționez încă de la început că acestea nu sunt cheltuielile lunare obișnuite. Ele variază. Dacă călătoresc, vor fi mai mari, însă pot fi și minime dacă decid să strâng banii și doar să muncesc și să stau acasă.

JOI

M-am trezit la 7:30 și am stat în pat până la 8 când a sunat alarma.

În ultimul an am pierdut controlul și am mâncat dezorganizat, orice și oricând. Am 10 kg în plus de care aș vrea să scap. Sper că money diary-ul să mă ajute să-mi controlez nu doar bugetul, ci și să mă disciplineze în deciziile pe care le iau.

Fac bicicletă și exerciții de tonifiere ascultând muzică la căști până la 10, apoi mă pregătesc de o zi lungă la birou unde sper că nu voi strica prima zi de dietă. (Așa am pățit ieri, când un coleg a adus prăjitură cu mere pentru noi).

Am luat pauza de prânz și am mâncat ton cu roșii, pachet de acasă. Un client ne-a comandat fast food la birou în semn de recunoștință. Sunt mândră că nu am cedat mirosului de cartofi prăjiți. Mă întorc de la muncă la 8 seară.

Timpul trece repede și adorm devreme.

Total zi: £0

VINERI

M-am trezit la 8 și am făcut bicicletă, fără a lua micul dejun.

Emoțional, sunt foarte încărcată și nu mă pot abține din plâns toată ziua. Ca de obicei, lucrez de la 11:30 la 8 seara. Astăzi însă cedez la muncă și mănânc o brioșă. De la o brioșă ajung ușor la 4, iar excesul de zahăr îmi alimentează foamea.

La 8 jumate seară, ajunsă înapoi acasă, înfulec niște paste din frigider, un quiche (£2.28/12.13 lei) și o pungă de chipsuri (£1/5.32 lei) la o emisiune.

Mâncarea mă face să mă simt mai bine pe moment, astfel că scriu până târziu la un nou roman. (A trecut un an de când l-am publicat pe primul și aș vrea ca al doilea să însemne și o îmbunătățire literară, chiar dacă va dura mai mult până îl voi termina.)

Adorm la 2:30 noaptea.

Total zi: £3.28/ 17.46 lei

SÂMBĂTĂ

Mă trezesc la 8:30 și mă duc direct la baie să mă pregătesc. Nu lucrez, dar merg să semnez un contract pentru noua locuință unde mă voi muta pe la jumătatea lunii viitoare. Proprietarul mă lasă însă să pregătesc camera dinainte și să îmi depozitez lucrurile.

Sunt pe cale de a-mi schimba întreaga viață și sper să reușesc ca odată așezată în noul meu dormitor să adopt un stil de viață sănătos. Cred că am nevoie de liniște, de spațiul meu și de o rutină ca să reușesc. Și de multă ambiție.

Mă întâlnesc cu proprietarul la ora 10, citesc și semnez contractul, transfer prima chirie (£430/2288.46 lei), apoi îmi las prima valiză cu haine în dormitor și plec la cumpărături de casă nouă.

Când ajung la mall, mă pensez (£5/26.61 lei), apoi mă întâlnesc cu o prietenă din Venezuela care mă ajută să aleg strictul necesar (săpun, șampon, lenjerie de pat, pături, perne, o oglindă, coș de gunoi, prelungitor etc.) – £178.79/951.52 lei.

Greutatea sacoșelor ne omoară spatele, așa că decidem să ne aventurăm direct pe stradă, împingând coșul de cumpărături printre chicotelile și privirile ciudate ale trecătorilor. Prietena mea mă ajută să decorez dormitorul. Arată roz și feminin. Îmi dă o stare de bine.

Ea pleacă la un concert, însă eu nu o pot însoți, pentru că mai am multe alte treburi de rezolvat în oraș. Las £30/148.66 lei la salonul de manichiură, de unde plec înfometată și grăbită către oficiul de bilete de autobuz. Este deja aproape 3 după-amiaza, îmi spun că e weekend, așa că merit să am unul bun. Iau de pe drum o apă plată, niște biscuiți sărați și o napolitană pt care plătesc £1.97/10.48 lei.

În noiembrie am un city break de un weekend în Marsilia și cumpăr biletele de autobuz către aerport cu o lună înainte de călătorie, pentru a le obține mai ieftin. Plătesc £30.60/ 162.85 lei dus-întors.

Cină o iau la McDonalds (£6.75/35.92 lei) unde îmi trag sufletul după o zi încărcată. Fiind în apropiere, intru în supermarketul din zonă și mai achiziționez câteva lucruri (prosoape de baie și bucătărie, castroane, produse de curățenie + măști de înfrumusețare). Plătesc încă £86.86/462.27 lei.

Le duc în noua locuință, unde mă și așez pt prima dată pe canapeaua confortabilă. Abia aștept să mă mut. Cum am mai spus, conform contractului, totul începe oficial de pe 15 octombrie. Neoficial, proprietarul mă lasă să mut dinainte tot ce am nevoie.

În drum spre casă mi se face sete și cumpăr un suc (£1/5.32 lei) și găsesc și lavete de curățat dușul (£1/5.32 lei).

Acasă, vorbesc la telefon cu prietena mea cea mai bună din România, care mă ajută să trec peste niște momente dificile.

Notez Money Diary-ul de azi și îmi dau seama cât de benefic poate fi să ai un astfel de jurnal în fiecare zi. Știam că am cheltuit mult, dar suma notată atât de clar, oferă altă perspectiva lucrurilor. Decid să mă bag la somn la 2 noaptea.

Total zi: £771.97/ 4097.41 lei

DUMINICĂ

Dorm mai mult, până la 10. E plăcut să îmi permit să lenevesc mai mult în pat într-o zi.

Mănânc o conservă de ton cu roșii din frigider și mă îmbrac într-un trening confortabil.

Astăzi îmi mut cele mai multe lucruri în noua casă, astfel că îmi aștept un coleg de muncă cu o mașină să pot transporta mai ușor gențile și pungile cu haine.

Ne oprim la Primark de unde iau pernuțe decorative, un covoraș și alte lucruri pentru casă – £41.50 (221.40 lei).

Următoarea oprire e la Costa să îl cinstesc pentru ajutorul primit cu un frosticino și un tort de morcovi. Plătesc £11.15/59.34 lei pentru amândoi și mergem să iau și un detergent și produse de curățenie de la Lidl – £8.75/46.57 lei.

Mă lasă în noua casă, unde termin târziu de decorat și așezat totul. Iau un autobuz spre casa cealaltă, unde încă am câteva săptămâni de locuit cu mama.

În două zile plec într-o vacanță în Mexico City și Cancun, (pentru care am plătit în urmă cu 6 luni), așa că acum cumpăr bilele de transfer aeroport – hotel în Cancun (£16.50/87.81 lei).

Total zi: £77.90/ 415.12 lei

LUNI

Mă trezesc la 9:45 și plec la muncă. Am o zi grea și ies târziu de la birou, la 8 seară.

Toată ziua am mâncat doar o conservă de ton, pe care am luat-o de acasă.

Îmi fac bagajul pentru avionul de mâine și bagajul cu ultimele haine pe care intenționez să le duc mâine dimineață în nouă casă, ce mă va aștepta gata nou-nouță cu tot ce îmi trebuie la întoarcerea în Anglia.

Adorm târziu, în jur de 1 noaptea.

Total zi: £0

MARȚI

Mă trezesc la 8 jumătate și transport ultimele haine în noua casă. Oficial, nu mai am absolut nimic rămas în casa unde locuiam cu mama.

Ajung la epilat la 11:00, unde las £50/266.10 lei cu tot cu bacșiș. Îi transfer mamei £1000/5322 lei din contul de economii, pentru că are probleme financiare luna asta. Scot și niște lire de pe card, ca să le pot schimba în pesos când ajung.

Plătesc un autobuz care nu acceptă cardul meu de gratuitate (£1.40/7.45 lei) pentru că sunt în întârziere către stația de autobuze, de unde am plecarea spre aeroportul din Londra.

După câteva ore de mers și așteptare, urc în avion și sunt impresionată. E prima dată când călătoresc și pot să ascult muzică, să văd filme sau să urmăresc în direct unde se află avionul. Descopăr că nu traversăm Atlanticul așa cum credeam, ci ajungem la Polul Nord, iar de acolo traversăm Canada, SUA și apoi ajungem în Mexic.

Ne servesc cina și micul dejun în avion. După mai mult de jumătate de zbor, descopăr că există wi-fi în avion, dar limitat. Plătesc £16.27/ 86.59 lei ca să am acces nelimitat pentru restul zborului.

Total zi: £1067.67/ 5682.14 lei

MIERCURI

Mexico City pare înfricoșător noaptea. Sunt sfătuită de un mexican să nu ies la ora 4 dimineața din aeroport singură.

Iau un taxi (£11.50/ 61.20 lei) spre hotel. Mahalalele sunt pustii, clădirile sunt toate baricadate cu grilaje și ușile securizate cu porți metalice încuiate cu lacăte pentru a se proteja de jafuri.

Ajung la hotel – și aici ușile sunt încuiate că măsură de securitate. Nu ne poate face cazarea până după-amiază, însă plătesc £50/266.10 lei pentru 2 nopți de dormit în Mexico City.

Stăm în recepția hotelului până se luminează, iar la 8 dimineața ieșim să vedem centrul orașului, care e foarte aproape și să cumpărăm ce avem nevoie. Îi iau un cartuș de țigări mamei £30/159.66 lei și mai plătesc încă vreo £4/21.29 lei pe apă și mâncare de la o tarabă.

La 12 după-amiază facem check-in-ul, duș și cădem late după o noapte de călătorit și diferența de fus orar.

Total zi: £95.5/ 508.25 lei

***

Dacă vi se pare util și interesant acest demers, vă aștept și pe voi cu Money Diaries la adresa [email protected].

Cu cât o să fie mai multe și mai diverse, cu atât cred că o să învățăm lucruri noi și o să facem această conversație mai relevantă.