Nu mai tarziu de luna mai a acestui an, o fata cu ochii mari, senini si ciocolatii :D, isi rupea din pretiosul ei timp liber pentru a nota pe blog ce predictii facea pentru examenul de admitere de la FJSC.
Comparam atunci modificarile aduse admiterii cu prostitutia, pentru ca, in furia mea, ma simteam tradata. Crezusem in niste standarde inalte, care, iata, imi erau demontate. Eram mandra de o facultate care, iata, cobora in picaj liber.

Azi am descoperit, insa, dovada ca, din nefericire, nu m-am inselat. Perlele care au rezultat de pe urma unicului examen de admitere la FJSC sunt incredibile, pentru orice om care a terminat VIII clase de generala, darmite pentru unul care are la activ un liceu si un bacalaureat.

Au existat doar doua subiecte, 1: “Într-o dimineaţă, paznicul de la Muzeul figurilor de ceară descoperă că a dispărut statuia lui Elvis Presley. Construiţi o povestire pornind de la acest fapt.” si 2: “Evocati o zi de canicula. Descrieti locurile, oamenii si reactiile lor, momentele semnificative.” Ce a iesit, poate va intrebati? Un melanj nefericit de Bacovia („Canicula mi-a uscat copilaria şi trecutul, toate amintirile.”) meets Eminescu (“cu un accept al talpilor luciferic condamnate”), meets stirile de la ora 5 („Nu rezist tentatiei şi o opresc pe una dintre fetele pe care le vad şi ii spun: Daca te violez, e numai vina ta!”) meets pornografie infantila (“Tasnitoarea avea forma partii intime a unui barbat. O fetita isi apropie gura de acel loc, bau niste ape şi incepu apoi sa rada ca o hiena.” si „Se pare ca a trezit simturile celor din jur, mai ales cele olfactive, intrucat batranelul s-a pricopsit cu o umbra în apropierea fermoarului de la pantaloni.”) meets fraze de un comic nebun (“Multe mai dispar de prin lume! Motani, dinozauri, trofeul Cupei Mondiale, copii din faţa blocului, bijuterii scumpe, locomotive cu aburi din depouri…” , “[…în autobuz, un calator catre altul, n.m.] „De ce transpiri pe mine?” , “Elvis, Elvis, Elvis … Voiam să fiu ca tine când eram mic. Acum sunt bătrân, am ratat ocazia, tu ai murit, iar eu fumez.”, “Paznicul o ia pe femeie de mână şi-i şopteşte pe un ton bărbătesc, uşor dulceag: „Să fugim doar noi doi şi Elvis!”, „Faţa albă plină de broboane ce semăna cu marmura unui mormânt sub ploaie. Pe marmura frunţii lui scria cu riduri: „Mort de prea mult necaz”, „Mă ridic din pat, mă îmbrac, mă dezbrac, mă spăl şi mă îmbrac din nou.”).

Sunt convinsa ca si generatia mea, ca si cea de anul trecut au oferit multe clipe de buna-dispozitie profesorilor corectori, dar la noi macar mai era si partea de limba romana, si examenul oral, pentru „sortare” si „departajare”. Dar aici? Ce a mai ramas?
Cred ca merita sa cititi comentariile facute la postul unde au fost publicate „perlele” de la subiectul 1. Cam 50% dintre comentarii sunt de genul „Am citit ingrozit/a lista de perle, vai, ce ma bucur ca nu mi-am gasit si eu textele printre ele!”. Ceea ce e putin grav, zic eu. Cel mai original comentariu mi s-a parut, insa, urmatorul: „cred ca domnii profesori care corecteaza aceste lucrari ar trebui sa tina cont mai mult de eforturile pe care elevii, mai ales cei din provincie, le fac ca sa ajunga la o astfel de facultate si apoi sa le comenteze perlele!!!”. Subscriu cu tarie acestui pui de revolutionar: ia sa vada domnii profesori ce greu e sa te urci intr-un accelerat si sa vii haca-haca vreo cinci ore, si dupa aia sa-si mai permita sa se lege de bietii copii! Obositi cum sunt ei, micutii, sa zica lumea mersi ca vin sa se prezinte la examen!

Daca sunteti studenti la FJSC o sa va doara cordul la gandul ca unii dintre autorii acestor perle vor fi colegii vostri si, mai mult decat atat, viitori jurnalisti. Iar daca nu sunteti fjsc-isti, merita sa intrati pe blogurile celor doi profesori (George Hari Popescu si Antonio Momoc) care au publicat listele de perle, pentru cateva minute de ras nebun.

Sa ne apere Elvis de asa gazetari certati cu limba romana si bunul-simt narativ!