Mai bine de doua luni de zile, ori de cate ori treceam prin piata Victoriei, ma zgaria pur si simplu pe retina un outdoor la AVIVA.

Minunatia aia, pentru care cineva platea sa fie vazuta acolo zilnic, continea urmatorul mesaj: «Reclama asta o sa fie aici si maine. Dar tu ?». Erau zile in care soarele nu stralucea, in 300 era aglomeratie si pe mine ma treceau fiorii. Aproape ajunsesem sa ma tem pentru viitorul meu. Dar mai aveam un viitor ? Conform creatorilor panoului, sansele erau 50-50. Mai nou, au scos reclama cu « Die, sucker! » si au inlocuit-o cu Mihaela Radu-wonderwoman-lescu care arata trei degete. Minunat !

In aceeasi serie de « suntem copyrighteri tampiti, dar ne tratam » se inscrie si reclama la BCR, cu tipul care are vedere paranormala si observa prin pachetul de cadouri verigheta care sta sub cutie. Asta daca trecem peste faptul ca este annoying in aroganta lui si ca transmite un mesaj cu care nicio banca din lume nu ar vrea sa fie asociata.

Dar n-are rost sa stau si sa analizez lipsa de inspiratie sau –uneori– de bun-simt care caracterizeaza « publicitarii » mioritici. Pot doar sa sper ca noua generatie (poate colegii mei, cine stie) va evita cu mai multa gentilete locurile comune, cliseele si morbiditatea stupida in creatiile publicitare.

Si ca, peste cativa ani, vom avea si noi parte de reclame precum urmatoarele, pe care le consider cel putin geniale si care au fost create de Scholz & Friends pentru un portal de joburi german.