E prima data cand esti la Paris impreuna cu prietenele tale. E Saptamana Modei si tocmai ati iesit de la prezentarea Chloé. Va infigeti  cu aplomb tocurile Balenciaga  in asfaltul parizian  si va indreptati catre ceea ce ati auzit ca este cel mai chic si raffiné local deschis recent in Capitala Modei.

La intrare va asteapta plasatori in smokinguri zambind relaxat. Decorul e elegant, exact cum ti l-ai imaginat si, in trecerea spre separeul vostru privat, observi ca tacamurile de pe mese sunt de argint masiv. Oh là là!, te gandesti incantata, in sfarsit te vei bucura de preparatele rafinate ale bucatariei franceze!

In timp ce astepti chelnerul cu meniul te straduiesti sa te decizi daca vei incerca Coq au Vin sau Cuisse de Grenouille. Decizia e imposibil de luat, asa ca iti spui ca te vei lasa purtata de instinct.

Chelnerul se apropie cu pasi siguri si iti simti bataile entuziasmate ale inimii prin bluza Proenza Schouler. Iti intinde meniul, dar, intr-un moment de maxima inspiratie, il lasi inchis si, cu cel mai bun accent francez de care esti in stare, il intrebi care e specialitatea serii.

Cu un zambet larg, acesta iti raspunde:

– C’est sans doute le McChicken Menu!

La naiba, de ce am chiulit atat de la franceza in liceu? te intrebi disperata. Oare ce o fi  le Mecsiquaine Menu? Meniul mexican?

Peste cateva clipe consulti curioasa meniul, ca apoi sa te decizi ca ai nevoie de o vizita la oftalmolog.

Dar adevarul e ca vederea, ca si franceza ta, sunt in cea mai buna stare. Da, restaurantul in care tocmai ai intrat are chelneri in smokinguri, un decor extrem de elegant si tacamuri de argint. Dar e la fel de adevarat ca meniul contine denumiri precum Big Tasty, Double Cheeseburger, cartofi prajiti si Happy Meal.

You, my friend, have entered McFancy, cel mai luxos restaurant McDonald’s, deschis temporar pe durata saptamanilor Fashion Week 2010 in New York, Londra, Paris, Milano, Sydney si Hong Kong.

Oferta restaurantului cuprinde preparatele clasice pe care le poti gasi in orice McDonald’s de rand, insa doar aici le gasesti in ambalaje ultra-fab, create in colaborare cu casele de moda prezente la Fashion Week. Astfel au luat nastere produse precum cartofii prajiti Hermès sau Gucci, burgerii Burberry (what a match made in phonetic heaven!) sau inghetata Paul Smith.

Les cartofi prajiti de Gucci

L’inoubliable inghetata Paul Smith

L’elegant burger du Burberry

Nu stiu cum vi se pare voua ideea, dar eu o consider pure genius. Avem asa: o ceata de fashioniste si metrosexuali hamesiti, hraniti la evenimentele din cadrul Fashion Week cu fenel gratinat si salata de arugula. Mai avem o serie de restaurante de tip fast-food la care respectivii viseaza in secret noaptea, singuri in camerele lor de la Four Seasons, dar in care n-ar intra pentru toate posetele Birkin din lume. Pentru ca, nu-i asa, cand ai de ales intre integrarea sociala si o punga de cartofi unsurosi, legumele ies mereu in dezavantaj.

Si apoi mai avem o geniala agentie americana de publicitate care a impacat si caprele si varza, varand cartofii prajiti intr-o punga neagra de hartie cu sigla Chanel, careia nici macar Mademoiselle nu i-ar fi putut rezista.

Isn’t human nature McFunny, don’t you think? 🙂