Din seria sugerată de titlul acestui post, pentru că zilele astea am puțină treabă vă las cu câte un articolaș pe zi, dintre ultimele pe care le-am publicat în revistele On/Max.

Mai jos aveți textul primului articol, Cum să-ți mărești audiența blogului. Între noi fie vorba, personal încalc absolut toate regulile pe care le-am scris acolo cu mânuța mea, începând cu prima ”Carte, nu jurnal”. Dacă nici blogul meu nu e jurnal, nu mai știu ce e.

Fie ca vouă să vă servească mai bine decât mie! 🙂

Text articol:

Cum să-ți mărești audiența blogului

Ai un blog. Ai un blog chiar excelent, din punctul tău de vedere. Totuși, Dumnezeul blogurilor, trafic.ro, se încăpățânează să te pună la coada listei. Motivul? Ai un trafic slab. Cum să treci de la blogger-zero la blogger-hero te învățăm noi în câțiva pași simpli.

Carte, nu jurnal

În primul rând, concepe-ți blogul ca pe un produs. Gândește-te la diferența dintre o carte și un jurnal. Atunci când scrii un jurnal, îți notezi gândurile și emoțiile spontane. Nu intenționezi ca altcineva să-l citească, nu-i așa? Dimpotrivă, dacă scrii o carte, o faci cu gândul la un public-țintă. Așa că dacă vrei să-ți popularizezi blogul, concepe-l ca pe o carte și folosește toate mijloacele de marketing pentru a-i face reclamă.

Anunță-i că exiști!

Odată lansat blogul, anunță cât mai multă lume despre el. Include un link către el la mesajul tău de status pe messenger. Sau, și mai bine, profită de fiecare mail (bine, exceptându-le pe cele profesionale) pentru a-ți anunța cunoștințele că ți-ai făcut blog. Un sfat foarte bun este să-ți incluzi adresa blogului în semnătura de pe mail.

Adaugă linkuri în blogroll

Caută toate blogurile interesante, care fie tratează subiecte asemănătoare cu al tău, fie au același public-țintă. Apoi adaugă-le în blogroll-ul tău și așteaptă. Grație unor site-uri precum Tehnorati, autorii acelor bloguri vor afla în curând de tine. Și așa poți ajunge și tu în blogroll-ul lor.

Publică lucruri interesante

Dacă vei scrie lucruri noi, interesante, alți bloggeri vor prelua informațiile de la tine, și (potrivit unui cod nescris al blogosferei) vor cita blogul tău ca sursă. Așa că dacă vrei ca alții să pună linkuri către tine, citește cu voracitate și află despre toate lucrurile cool înaintea altora.

Fidelizează-ți cititorii

Citește toate comentariile care îți vin pe blog și, pe cât posibil, răspunde la ele. Astfel îi faci pe comentatori să revină. Iar revenirea pe pagina ta web îi va face, în scurt timp, să simtă că fac parte din comunitatea blogului tău, și să îl recomande prietenilor lor.

Scrie posturi-replică

Dacă ai găsit un post nou și interesant pe unul dintre blogurile celebre și asemănătoare cu al tău, scrie imediat un post în care menționezi subiectul respectiv și pune un link către acel blog. Asigură-te, însă, că ai o perspectivă nouă, unică, sau măcar informații de context inedite de oferit.

Fii activ în blogosferă

Citește cât mai multe bloguri interesante și lasă comentarii la posturi. După ce ai scris postul-replică de mai sus, de exemplu, întoarce-te la postul care te-a inspirat și lasă un comentariu (de preferință flatant, bloggerii sunt foarte orgolioși) în care îți expui punctul de vedere asupra subiectului și incluzi și un link către postul tău. Nu pune doar un simplu link, pentru că, în lipsa contextului, acesta nu va atrage atenția.

Mergi la întâlnirile bloggerilor

Există foarte multe petreceri sau întâlniri ale bloggerilor, prilej pentru ca oamenii din online să se cunoască mai bine sau să se întâlnească cu cititorii. Află de aceste ieșiri din timp și participă la cât mai multe. Astfel de întâlniri se pot finaliza, de multe ori, cu includeri în blogroll.

Organizează concursuri

Ok, dacă nici unul dintre sfaturile de mai jos nu a funcționat pentru tine și ești disperat rău, poți oricând să organizezi un concurs la tine pe blog. În blogosferă se poartă concursurile de tip Review Me, în care participanții trebuie să scrie un articol despre blogul tău și să pună și un link către acesta. Te costă cât te costă, dar nu se compară cu sentimentul neprețuit de a-ți vedea traficul crescând într-o zi cât altele în șase luni. Baftă!

Articolul în On: