Fetelor (sorry, guys!), v-am pregătit 5 recomandări pentru o după-amiază de weekend acasă, în care să vă simțiți ca într-o micro-vacanță. Nu aveți nevoie decât de o păturică moale și de o băutură la alegere. De restul m-am ocupat eu. 😀

Când v-ați dedicat ultima dată o după-amiază de weekend doar vouă, fără să dați scroll absente pe Facebook sau să faceți binge watching de seriale pe Netflix?

Indiferent că sunteți pasionate de fashion, dezvoltare personală, filme sau cărți, am pregătit câte o recomandare cozy, Inoza-approved, pentru fiecare dintre voi. Alegeți-vă o variantă de mai jos (sau mai multe 😉 ) și bucurați-vă de relaxare totală!

După-amiaza stylish

Ce răsfăț mai mare pentru o fashionistă decât să urmărească un documentar despre lumea mereu fascinantă și fabuloasă a modei? La doar un click distanță vă așteaptă 6 documentare excepționale pe Netflix:

👠 Manolo: The Boy Who Made Shoes For Lizards – despre cariera legendarului designer de pantofi Manolo Blahnik

👠 Dries – un portret intim al celebrului designer belgian Dries Van Noten

👠 House of Z – despre ascensiunea fulminantă (la doar 21 de ani), căderea și revenirea pe scena modei a designerului Zac Posen

👠 Iris – despre fascinanta Iris Apfel, designerul de interior devenită fashion icon, care încă inspiră lumea la 96 de ani

👠 Jeremy Scott: The People’s Designer – spune povestea de Cenușăreasa masculină a designerului american

👠 Franca: Chaos and Creation – un documentar care prezintă viața regretatei Franca Sozzani, fostul redactor-șef al Vogue Italia, realizat chiar de fiul ei

Băutura recomandă: un cocktail (aveți aici 35 de rețete de cocktail-uri făcute cu doar 3 ingrediente, așa că nu trebuie să fiți mixologi să vă preparați ceva fabulos 😉 ).

După-amiaza cinefilă

În articolul Relaxare cu buget zero v-am povestit despre o mică bijuterie de site numit Free Classic Movies, unde puteți vedea (legal și gratuit) filme din epoca de aur a Hollywood-ului. Mai jos am pus câteva recomandări personale, să vă deschid apetitul, dar mai sunt sute de alte filme splendide:

🎥 Dressed To Kill (1946) – cu primul Sherlock Holmes al cinematografiei, Basil Rathbone. Dacă la asta adăugați costumele fabuloase ale protagonistei (nu degeaba se numește ”Dress To Kill”), aveți rețeta unei după-amieze perfecte.

🎥 Beat The Devil (1953) – un delicios film de comedie și aventură cu Humphrey Bogart și Gina Lollobrigia.

🎥 His Girl Friday (1940) – Cary Grant este un jurnalist care vrea s-o împiedice pe fosta iubită să se căsătorească.

🎥 My Man Godfrey (1936) – o femeie din înalta societate (Carole Lombard) care angajează un homeless, ca apoi să se îndrăgostească de el.

🎥 Detective Kitty O’Day (1944) – o secretară (Jean Parker) investighează moartea șefului ei, cu ajutorul iubitului.

🎥 The House on Haunted Hill (1959) – un horror simpatic, în care 5 oameni încearcă să supraviețuiască unei nopți într-o casă bântuită pentru a câștiga 10.000 de dolari.

Băutura recomandată: un pahar de vin (roșu, dacă mă întrebați pe mine 😀 ).

După-amiaza bibliofilă

Nu s-a inventat încă laptop-ul sau e-reader-ul care să întreacă în topul preferințelor mele plăcerea de a citi o carte de hârtie. Așa că prima mea recomandare ar fi să luați o carte tipărită și să vă bucurați de o după-amiază de escapism. 🙂

Dacă ați epuizat însă titlurile de pe noptieră, vă propun mai jos 6 site-uri unde puteți citi gratuit și legal cărți online (n-aveți nevoie nici măcar să vă faceți cont pentru asta!):

📚 Classic Reader: mii de capodopere ale literaturii universale, ordonate după titlu

📚 The Free Library: o colecție mare de cărți clasice, ordonate după autor (dați click pe nume și apoi vedeți cărțile disponibile pe coloana din dreapta)

📚 Bibliomania: peste 2000 de romane clasice, ordonate după titlu

📚 American Literature: în pofida numelui, conține cărți din toată lumea 🙂

📚 Harlequin Extras: romane de dragoste contemporane, scrise de autorii editurii Harlequin (toate sunt disponibile gratuit, dar cele care au un lăcățel pot fi citite doar dacă îți faci cont)

📚 Smashwords: e o platformă pe care oricine poate să publice cărți. Există și exemplare cu plată, dar pe cele gratuite le poți citi online sau downloada ca pdf, epub sau mobi.

📚 Bonus: British Library are o secțiune în care a digitalizat niște manuscrise neprețuite, inclusiv prima carte tipărită vreodată sau cărți scrise de mână de Leonardo DaVinci, Jane Austen sau Lewis Carol.

Băutura recomandată: cacao caldă (+ un fundal sonor de pe Noisli). 🙂

După-amiaza terapeutică

Indiferent ce provocări, greutăți sau dileme aveți în viață în acest moment, trebuie să știți că și altcineva le-a mai avut înaintea voastră (sau le are, chiar acum) și că puteți învăța din experiența lor.

Vă recomand, în funcție de ce simțiți că vi se potrivește acum, unul dintre podcast-urile de mai jos:

💊 On Being de Krista Tippett – invitații emisiunii au variat de la nume celebre, ca Maya Angelou sau Dalai Lama, la psihologi, oameni de știință sau artiști. Toți vorbesc despre spiritualitate, moralitate și ce înseamnă să fii om.

💊 Modern Love de The New York Times – adaptarea audio a celebrei rubrici de eseuri despre dragoste din NYT, invită câte un actor să citească un articol al secțiunii ”Modern Love” și să motiveze de ce l-a ales.

💊 Where Should We Begin de Esther Perel – podcast-ul psihoterapeutei belgiene (devenită celebră după TED Talk-ul despre infidelitate) vă dă șansa unică de a lua parte la ședințe de terapie de cuplu reale

💊 Invisibilia de NPR – explorează toate acele elemente invizibile (de unde și titlul) care influențează comportamentul uman (idei, gânduri, emoții, credințe, presupuneri etc)

💊 Happier de Gretchen Rubin – autoarea bestseller-ului New York Times ”The Happiness Project” analizează în acest podcast noțiunea de fericire sub toate aspectele ei.

💊 The Overwhelmed Brain de Paul Colaianni – cu accent pe relații și pe emoții, acest podcast le prezintă ascultătorilor mecanismele psihologice din spatele credințelor și alegerilor noastre

Băutura recomandată: limonadă cu mentă și ghimbir.

După-amiaza ayurvedică

Am împrumutat din Ayurveda (străvechea medicină indiană) câteva tehnici și recomandări care să calmeze mintea și să relaxeze corpul după o săptămână plină.

Ideal este să le aplicați seara, înainte de culcare. Vă garantez că veți dormi ca un nou-născut, atât timp cât respectați câteva reguli de bază (fără mâncare după ora 7 seara, fără computere, telefoane sau alte device-uri și fără filme cu cel puțin o oră înainte de culcare).

Iată și ritualul ayurvedic pentru relaxare maximă și un somn de bebeluș:

🙏 Baie cu ghimbir și praf de copt: într-o cadă umplută pe jumătate adăugați ⅓ cană de ghimbir uscat și ⅓ cană de praf de copt, apoi dați drumul la apă până se dizolvă complet. Se pare aceste două ingrediente ajută la calmarea anxietății și la o relaxare deplină.

🙏 Masaj cu ulei la picioare: un ritual simplu, ce calmează mintea și eliberează tensiunea din corp. Specialiștii Ayruveda recomandă diferite tipuri de ulei în funcție de ce constituție aveți (Vata, Pitta sau Kapha), dar eu cred că absolut orice aveți la îndemână e perfect. 🙂 Un sfat: odată ce ați terminat, puneți-vă o pereche de șosete vechi, ca să încurajați absorbția uleiului și să nu pătați așternutul (nu trebuie să dormiți cu ele dacă nu vreți, lăsați-le doar 15 minute).

🙏 Ceai de plante: Dacă aveți probleme cu somnul, faceți-vă un ritual din a bea o cană de ceai din plante cu o oră înainte de culcare (nu mai târziu, pentru că riscați să mergeți la baie noaptea). Nu doar că plantele vă vor relaxa și liniști, dar dacă mențineți acest ritual în timp, tocmai procesul de a bea acel ceai va determina creierul să înțeleagă că e momentul să-și dea shut down în curând. 🙂

🙏 Yoga în pat: Într-un articol pe care l-am scris prin toamnă, vă recomandam yoga în pat și v-am pus și un video explicativ. Ei bine, de la minutul 1 al acelui filmuleț puteți urmări mișcări de yoga de făcut înainte de culcare, pentru relaxare. Vă spun doar că pe mine m-au adus într-o stare de zen total.

🙏 10 respirații adânci: Dacă nu aveți timp pentru meditație (sau încă nu i-ați dat de capăt), vă recomand să inspirați adânc și să expirați de 10 ori (ca să vă asigurați că nu vă grăbiți, numărați până la 5 în timp ce inspirați și la fel în timp ce expirați). Faptul că vă veți concentra pe respirație va liniști mintea și vă va aduce mai aproape de starea de somn.

Băutura recomandată: ceai din plante.

***
Orice ați alege din lista de mai sus (vă încurajez, de altfel, să amestecați recomandările în funcție de propriile gusturi), sper să aveți un sfârșit de săptămână splendid și să ne citim cu bine săptămâna viitoare, când am o veste simpatică de anunțat. 😀