Money Diaries este o rubrică săptămânală de lifestyle și de educație financiară, în care cititoarele Inoza ne povestesc, cu sinceritate, cum și pe ce și-au cheltuit banii într-o perioadă de 7 zile.

Săptămâna aceasta facem cunoștință cu un agent de plasare a forței de muncă din Constanța, care își rotunjește veniturile lunare dând meditații și făcând traduceri.

***

Job: agent plasare forță de muncă
Domeniu: Maritim
Vârstă: 32 ani
Locație: Constanța
Salariu lunar: 2000 lei (la care se adaugă venitul din meditațiile pe care le dau).

Acum, fiind vară, meditațiile s-au mai restrâns. În general, mai aduc la bugetul personal o medie de 500 lei/ lună. În ultimele 3 luni banii din meditații s-au dus pe rata la telefon (400 lei), iar restul s-au transformat în economii. De asemenea, sunt traducător autorizat și, din când în când mă mai ocup și cu asta. Nu e ceva constant, am stat și luni întregi fără obiectul muncii, deci pentru mine nu reprezintă un venit stabil.

Cheltuieli lunare:

Doar ce m-am mutat cu iubitul meu. El plătește chiria la garsonieră, eu întreținerea și abonamentul la net. Asta ajunge undeva la 150 -170 lei/lună. Nu ținem banii la comun, nu îi țin cont la bani, nici el mie.

Întreținere: 90 lei
Curent: se ocupă B.
Benzină mașină: 250 lei
Telefon (abonament eu + abonament mama): 130 lei
Internet: 60 lei
Alte abonamente: folosesc contul de Netflix al unor prieteni (gratis)
Alte cheltuieli: încerc să mă organizez să îi dau mamei lunar 200 lei
Donații: 4 EUR lunar (2 pt MAGICHOME si 2 pt Bursa de Fericire)

LUNI – day 1

Wake-up la 08:00, dat jos din pat la și 20. Mic dejun – o felie de pâine integrală cu unt și ceafă crud–uscată.

Prânz – office lunch cu șnițel de pui și cartofi prăjiți (masa de prânz ni se decontează, deci nu am stresul cu pregătit și adus de acasă). Punem bani pentru cadou coleg. 62 lei

Cină: ciorbă de văcuță. Stau acasă pentru că am de tradus și deadline-ul e tot mai aproape.

M-am băgat în pat la 12 și ceva, am stat pe telefon și am adormit cam prea târziu. Boyfriend e tura de noapte, căci altfel aș fi adormit mai devreme.

Total zi: 62 lei

MARȚI – day 2

Wake-up: 08:00. Mic dejun – iaurt cu stafide (on the healthy side).

La prânz face cinste colegul și mâncăm grecesc (punem pauză la hrănitul mai sănătos, reluăm la o dată ce se va comunica ulterior).

După muncă mă opresc să spăl mașina, e mizerabilă și avem spălătorie lângă bloc. 25 lei interior / exterior + 5 lei la băieți = 30 lei.

Merg la Mega cu B. să luăm câteva chestii pentru casă. A plătit cu bonuri el și 20 lei eu. Mi-am luat cutie cu smart seal…yaaaiii!

Cină – iaurt cu ceva nuci (să mai spăl din păcate).

Tradus again, mă culc pe la 12:00.

Total zi: 50 lei

MIERCURI – day 3

Trezit la 08:00 și tradus. Mic dejun – un ou fiert cu o felie de pâine și ceva ardei gras

Prânz – pulpă de pui și salată de varză.

După muncă am mers să pun benzină. 61 lei

Am mers la Auchan cu B. să facem ceva cumpărături pentru casă. Am plătit cu 3 bonuri de la el (40 lei x 3) și 45 lei de la mine. Pentru că mi-era foame, mi-am luat un covrig cu brânză de la Petru. 5 lei

Nu mai mănânc nimic la cină. Trecem pe la mama să luăm niște salată de vinete home-made. Mama să trăiască! Se dă stingerea la 11.30.

Total zi: 111 lei.

JOI – day 4

Trezit la 08.30 – mi-e somn și nu mă simt odihnită … AT ALL. Meditez cu aplicația Headspace (day 5, o am instalata de o lună și ceva, abia mă urnesc să mă țin de rutina asta, deși simt că ajută). Mic dejun – puțină salată de vinete cu pâine.

Prânz – pulpă de pui și salata verde cu mango – prost am ales azi la take-away, noroc că a adus o colegă gem de vișine din care execut juma’ de borcan.

Ieri am luat salariul, deci azi plătesc abonament Vodafone – 149 lei pentru că am schimbat abonamentul și mi-au trecut niște cheltuieli în plus.

După job am cumpărat șampon și câteva dulciuri. 15 lei Merg la ședința săptămânală de psihoterapie. 80 lei

Cină – iaurt de băut cu nuci și vizionat un stand-up special pe Netflix: Ali Wong – Baby Cobra.

Somn de la 11, cu fericire-n suflet că Dragnea e condamnat! (momentan)

Total zi: 244 lei

VINERI – day 5

Trezit la 08.30 – yep, încă am nevoie de somn mult. Meditez 5 minute cu Headspace. Mic dejun – 1 felie pâine cu unt și somon.

Pranz – pulpă de pui cu salată de varză.

Plătit întreținere și abonament net/ tv – 90 + 60 = 150 lei

Cadou cununie civilă a unor amici – curier 25 + 100 cadoul = 125 lei

Fac meditație o oră cu un copil frumos și deștept, apoi merg la mall și intru la H & M, de unde iau șosete pentru B. și lenjerie pentru mine. 80 lei

Știind că sunt la mall, stau la o terasă cu fratele meu, soția lui și finii lor. Beau o apă plată pe care o plătesc ei. Eu trebuie să plec rapid să o iau pe mama de la bunicul nostru. În drum spre casă, mă opresc la Mega să iau pâine și Cola. 10 lei

Adorm târziu, pe la 1 și ceva.

Total zi: 365 lei

SÂMBĂTĂ – day 6

Trezit la 09.30. Mâncat pâine cu salată de vinete la micul dejun. Am tradus puțin, apoi am mers sa îmi fac unghiile. 42 lei

B. doarme după tura de noapte, îi fac o surpriză și mă opresc să iau 2 pizza de la pizzeria noastră preferată. 52 lei

Nu mai ies nicăieri, mâncăm prânzul (pizzele de mai sus) și apoi mă reapuc de tradus. B. este un iubit minunat și mă ajută și el, în speranța că voi termina mai repede.

Mă duc în pat pe la 01:00 și ceva …am băut 1L de Cola în seara asta…no good, no sleep for me.

Total zi: 94 lei

DUMINICĂ – day 7

Trezit conform alarmei la 09.30, dormit până la 11 fără ceva. Mic dejun – o felie de pâine cu unt și somon.

Continui cu tradusul până decid cu B. să ieșim la piață, la Lidl. Înainte de asta mă spăl pe cap și mă fac umană. La Lidl cumpărăm alcool, mâncare și dulciuri. B. plătește cu 2 bonuri și mai pun și eu 15 lei.

Reveniți acasă, gătim niște ciuperci pleurotus cu mix de legume asiatice. Adică B. gătește și eu îi dau condimentele necesare. Cina relativ devreme e delicioasă, asezonăm și cu un vin roșu, cât să rămân funcțională pentru tradus. Căci da, urmează altă rundă. ☹

Total zi: 15 lei

***

Dacă vi se pare util și interesant acest demers, vă aștept și pe voi cu Money Diaries la adresa inoza.ro@gmail.com. Cu cât o să fie mai multe și mai diverse, cu atât cred că o să învățăm lucruri noi și o să facem această conversație mai relevantă.